AbelCam Forum
Download AbelCam buy Pro
 
 
 
Welcome Anonymous User
04/29/2024 - 05:11 PM
Quick Search:
Quick Jump:
 
Announcements
Latest Topics
 
2 Logitech Cams
By: Daniel
Rank: Frequent User
Topics: 26
From: Germany
Added: 06/13/2006 - 11:41 AM

I have two Logitech Cams, one Sphere and one Quickcam...

The quickcam replaces my old Philips cam. I never had problems with both webcams working together in two different application.

Seems not to be possible with two Logitech Cams.
Maybe someone can give me a hint.
By: sse
Rank: Forum Addict
Topics: 73
From: n/a
Added: 06/13/2006 - 11:52 AM

I am using a Sphere and a QuickCam 5000 on the same computer at the same time (with the LogiSphere version currently under development) and they work fine.

Make sure you install the correct drivers before plugging the cams.
By: Daniel
Rank: Frequent User
Topics: 26
From: Germany
Added: 06/14/2006 - 03:00 PM

Message has been edited, click here to see original content

Does not work for me - reinstallted both drivers, same problem. Contacted Logitech Support and received this answer (in German):

Wie ich Ihrer Anfrage entnehme, möchten Sie gleichzeitig zwei Kameras in zwei Programmen nutzen.

Dies ist leider nicht möglich. Windows kann immer nur mit einem Programm zur gleichen Zeit auf eine Kamera zugreifen. Wenn dies mit einer Kamera eines anderen Herstellers funktioniert, so hat dieser wahrscheinlich eine spezielle Software für seine Kameras geschrieben, um dies zu umgehen. Unsere Kameras sind für den normalen Home- und Office-Gebrauch konzipiert und bieten diese spezielle Funktion leider nicht an.


It is not possible for Windows to manage two cams? I did it for years, without special software.
Well, I keep trying.

Current:
Quick Cam Express: 8.4.6.1016
Sphere: 8.4.1.1092
By: sse
Rank: Forum Addict
Topics: 73
From: n/a
Added: 06/14/2006 - 03:57 PM

translated from the german above
How I infer from your inquiry, you would like to use at the same time two cameras in two programs.
This is not possible unfortunately. Windows can only access one camera with a program at the same time . If this functions with a camera of another manufacturer, then they probably wrote a special software for their cameras, in order to avoid this problem. Our cameras are conceived for the normal Home and Office use and unfortunately do not offer this special function.

This is rubbish. It has nothing to do with windows, but the poor implementation of the Logitech drivers.
Probably the drivers you use have one or more file in common and then block each other.

Once LogiSphere Multicam is completed, I will do some testing with the Logitech cameras I have (quite a collection of older and newer models) and let you know which drivers work together.
By: Daniel
Rank: Frequent User
Topics: 26
From: Germany
Added: 06/16/2006 - 12:12 AM

This certainly is rubbish. But I keep in contact with Logitech:

vielen Dank für Ihre Rückmeldung.

In den meisten Fällen handelt es sich schon um spezielle Anwendungen, damit man zwei Kameras gleichzeitig betreiben kann.
Trotzdem kann ich Ihnen leider keine andere Antwort geben als die, daß unsere Kameras und unsere Software für diese Art von Betrieb leider nicht geeignet sind.
Warum die Kamera über WDM nicht ansprechbar ist, habe ich mal an unsere Zentrale weitergeleitet. Sobald ich darüber eine Information erhalten habe, werde ich Ihnen eine entsprechende Rückmeldung geben.

Viele weitere Tipps und Hinweise finden Sie direkt bei uns im Hilfebereich.....


my answer:
Hallo Frau Leck,

ich spiele schon seit längerem mit Webcams herum - und habe auch schon mit vielen Webcam-Anwendungen Erfahrungen gesammelt - aber was mir bis jetzt noch nicht untergekommen ist, ist spezielle Software für den Betrieb von mehr als einer Webcam unter Windows. Bis jetzt war es so das bei egal welcher Webcam Software, alle Webcams gleichzeitig funktionierten, sowohl in gleichen Anwendungen (wenn diese Multicam unterstützten), als auch den Betrieb von mehreren Webcams gleichzeitig in unterschiedlichen Applikationen. Selbst die Cam-Vorschau über den Windows Explorer funktionierte immer parallel mit allen angeschlossenen Kameras ( dies lies mich ein bisschen daran zweifeln als sie sagten Windows ist nicht für mehr als eine Webcam ausgelegt).
Es ist definitiv kein Windows Problem, sondern ein Logitech Problem. Auch wenn für beide Kameres eigene Treiber installiert sind, greifen beide Cams auf gleiche Dateien zu - und da scheint das Problem zu liegen. Nach längerer Suche über einschlägige Suchseiten habe ich gelesen das ich nicht der einzige bin der versucht zwei Logitech Cams gleichzeitig zu betreiben - einem ist es sogar geglückt, hoffe das ich zu den dort verwendeten Treibern bald eine Info bekomme.
Auch wenn ich von den Logitech Webcams bis jetzt sehr überzeugt war, wundert es mich doch sehr das ein so simples Problem auf Windows geschoben wird.
Ich bin sicher das Ihre Zentrale bald eine adäquate Lösung finden wird.

Mit freundlichen Grüßen
By: Daniel
Rank: Frequent User
Topics: 26
From: Germany
Added: 06/23/2006 - 07:00 PM

I have it working now - Installed an additional usb-card and wonder why, both logitech cams are working now.
By: sse
Rank: Forum Addict
Topics: 73
From: n/a
Added: 06/23/2006 - 07:08 PM

Maybe you should let the Logitech support know.

You might also want to test the next version - I gave you access rights.